درس تیرداد پادشاه ایران

درس تیرداد پادشاه ایران
سربازان ارتش اشک دوم تیرداد اشکانی
پس از آنکه سپاهیان تیرداد پادشاه ایران ، ارتش یونان را به عقب راند و سلوکوس فرمانروای آنها را به بند کشید در شهر صددروازه ( دامغان امروزی ) بخاطر این پیروزی ارزشمند جشن و پای کوبی بزرگی برپا شد . در میان بزم اشک دوم دید گروهی تن پوش رزم آوران شکست خورده یونانی را بر تن نموده و مردم را می خندانند . پادشاه ایران دستور داد آنها را گرفته و در بند بیندازند . آن شب فرمانروای ایران به مردم گفت : فرزندان ما جانانه جنگیدند و در راه ایران کشته شدند جنگجویان یونانی هم مسخره نبودند و اگر می توانستند یک ایرانی را هم زنده نمی گذاردند آنها به خاطر کشورشان کشته شدند و ما پیروز . خندیدن بر سپاه در هم شکسته آنها در خوی ما نیست .
ارد بزرگ متفکر فرهیخته کشورمان می گوید : فرومایگان پس از پیروزی ، همآورد شکست خورده خویش را به ریشخند می گیرند .

پس از سه روز به فرمان پادشاه ایران گروهی که در بزم دستگیر شده بودند آزاد گشتند . و این رسم نیک برای آیندگان سرزمین پاک ایران باقی ماند .


یاسمین آتشی


۱۷ نظر:

  1. ناشناس۱۵.۲.۸۹

    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmamnoon

    پاسخحذف
  2. ناشناس۲۶.۳.۸۹

    خیلی خوشحال شدم و خیلی هم حال کردم دمت گرمر

    پاسخحذف
  3. سلام ممنون از وبلاگ جالب و خواندنی شما...اما...تا کی باید به گذشته افتخار کنیم...تا کی "بودم بودم" ؟ بهتره کمی هم "هستم هستم" را بنویسیم! ممنون می شم به وبلاگ من هم سر بزنید و اگه خواستید تبادل لینک می کنیم.
    www.fanoosegoorestan.blogfa.com

    پاسخحذف
  4. همشو خوندم. چه حیف که تموم شد.باز هم منتظر داستانهای زیبای شما هستم . پاینده ایران

    پاسخحذف
  5. تیرداد۱۵.۶.۸۹

    سلام

    ممنون میشوم که در باره سلسله هخامنشی هم بیشتر به بیاناتتون اضافه کنین

    و یک مطلب این مطالب واقعی هستن لطفا دوستان الغاب ماننده داستان ندهند

    مرسی تیرداد

    پاسخحذف
  6. ناشناس۱۰.۸.۸۹

    بسیارخوب بود به امیدمطالب بیشتر.

    پاسخحذف
  7. یاسمین جان میخوامت خفن اندرزهای موبد موبدان آذرباد ماراسپندو داری؟

    پاسخحذف
  8. بافت و تبدیل عکس شخصی به تابلوفرش بهترین هدیه و کادو برای بهترینها
    https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=b13159dd25&view=att&th=12bc39fdb498877b&attid=0.1&disp=inline&zw
    فرش و تابلوفرش به عنوان یکی از نمادهای اصیل ایرانی در دنیا شناخته شده است.واینکه بتوان عکسهای شخصی , خانوادگی , بزرگان , مشاهیروهنرمندان را در تاروپود تابلوفرش بافت هنری نو است که می تواند به عنوان هدیه ای گرانبها و ماندگار و مخصوصا با اصالت هنر ایرانی برای عزیزان شما جالب وغافلگیر کننده باشد.
    تابلوفرش تصویری هدیه افتخار دارد که می تواند با پشتوانه سالها تجربه طرحهای انتخابی شما اعم از عکس آرم لوگو وغیره را به صورت تابلوفرش سفارشی بافته و در اسرع وقت تحویل نماید

    stars

    برای ورود به سایت این آگهی کلیک کنید

    ((اینجا هدیه سرا است !))
    چون تابلوفرش تصویری هدیه (تبدیل عکس شخصی افراد به تابلوفرش) هدیه ای است که برای هر مناسبتی و برای هر کسی که شما تصورش را بکنید مناسب است.
    بهترین و نفیس ترین هدیه و کادو برای جشن تولد , عروسی , عید نوروز , ولنتاین , روز مادر , روز زن,پدر,سالگردازدواج . روز معلم و دانش آموز, روز پرستار و پزشک,
    کادوی جشن فارغ التحصیلی . بهترین سوغات ایرانی
    بهترین هدیه برای بهترین دوستان... و زیباترین دکوراسیون برای محل کار و منزل
    لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر و ملاحظه گالری تابلوفرش های تولید شده به وب سایت مراجعه نمایید.

    تابلو فرش تصويري هديه
    تلفنهای تماس:
    22773042-021 22775964-021 09191123638

    پاسخحذف
  9. روزبه۱۳.۹.۸۹

    با درود بسیار . از مطالب ارایه شده خیلی خوشم اومد . لطفا و در صورت امکان برخی از مطالب را هر از گاهی برام بفرستید . rozbeh.lezgi@yahoo.com

    پاسخحذف
  10. ناشناس۱۷.۹.۸۹

    در جواب وحید باید بگم که علیرغم همه کاستی ها، هستم هستم ما خیلی هم بد نیست. بلکه پر از افتخار و غرور است.
    در جواب تیرداد هم باید بگم سلسله هخامنشی چیز باارزشی اگر دارد(!)، همه ی آن ارزشها را ما در سخنان بزرگان دینمان داریم.
    در جواب ماشی هم میگم ما اندرز موبد موبدان را نمیخواهیم، احادیث معصومین ما پر است از ارزشهای والا و گران بها.

    پاسخحذف
  11. ناشناس۲۱.۱۰.۸۹

    افتخا میکنم به اینکه ایرانیم و پیشینیان ما کسانی اینچنین بوده اند.درود بر شما...
    پاینده باد سزمین محبوب من

    پاسخحذف
  12. ناشناس۲۱.۱۰.۸۹

    یه خواهش دارم کلمه سلام یک کلمه عربی است ما ایرانی ها باید بگیم درود.

    پاسخحذف
  13. ناشناس۲۶.۱.۹۰

    ایرانی بودن تضادی با دین دار بودن نداره. بلکه من افتخار می کنم که یک ایرانی هستم و به آیین نیاکانم احترام می گذارم و با آداب و رسوم آنها زندگی می کنم

    پاسخحذف
  14. ناشناس۴.۴.۹۰

    سلام
    لطفا در صورت امکان در مورد تاریخ باستان ایمیل بفرستید...................
    mohamad.f1929@yahoo.com

    پاسخحذف
  15. My cousin recommended this blog and she was totally right keep up the fantastic work!


    فرش سفارشی

    پاسخحذف
  16. Hey, nice site you have here! Keep up the excellent work!



    فرش سفارشی

    پاسخحذف
  17. ناشناس۲.۶.۹۱

    سلام.من دبیر تاریخ هستم و خودم هم کارشناسی ارشد تاریخ هستم.داستان های جالبی دارید.من اکثرشون رو برای بچه هایه مدرسه تعریف میکنم.خوشحال میشم اگر بشود که باهم همکاری کنیم.ای دی من.porfosor23aztehran@yahoo.com

    پاسخحذف