سخنان بسیار مهم ارد بزرگ

ارد بزرگ (اندیشمند و متفکر برجسته کشورمان) به مجموعه ایی از سئوالات دانشجویان پاسخ گفته است . او در جملات بسیار زیبای عشق خویش را نسبت به ایران زمین ابراز داشته است . پاسخهای او را با هم می خوانیم :


پرسش دانشجویان : نظر شما در مورد نزدیکی و اتحاد سه کشور فارسی زبان چیست ؟ آیا ایران بدین گونه به دوران طلایی و اقتدار خویش باز می گردد ؟

پاسخ ارد بزرگ : همبستگی تنها سه کشور فارسی زبان ، خود کم بینی و نادیده گرفتن تمدن فرهمند ایران زمین است . بستر تمدنی ایران ، بیش از بیست کشور را در بر می گیرد . در نظریه قاره کهن ، به این پرسش شما پاسخ گفته ام و راه همبستگی این بیست کشور را باز نموده ام . یک قاره همگن ، همانند قاره اروپا


----


پرسش دانشجویان : شما در جایی گفته اید میهن پرستی دسته و گروه نمی خواهد ! با این حساب جایگاه گروه های پان ایرانیست که منسجم پیگیر کارهای تشکیلاتی هستند کجاست ؟

پاسخ ارد بزرگ : آیا ترکیه ، عراق ، ازبکستان ، قزاقستان ، قفقاز و حتی پاکستان بدون ایران و فرهنگ آن پیشینه ایی دارند ؟ خیر ندارند . اما نیم قرن است که اندیشه پان ترک ها و پان فارس ها بر سرزمینهای ما سایه افکنده است . این پان ها ناخودآگاه دوری مردم ما را از یکدیگر موجب شده اند . زبان فارسی به آن اندازه ریشه و توان دارد که بار دیگر در حوزه فرهنگی ایران رشد یابد اما پان ها ، شماری از جوانان ناپخته را به کوچک کردن ایران واداشته اند . راه آنها آتش افروزی ست . حال آنکه همه ما هم میهنان دور افتاده از هم هستیم .
خون که را بریزیم ؟
بستگان خویش را ؟
نخستین راه همبستگی ، کنار زدن این گروه های تندرو است . تمدن ایران باستان دوباره رشد نمی یابد مگر با روشن بینی و مهر به جوامع حوزه فرهنگی ایران ! کشورهای افزون خواه با پدید آوردن پان ها در سرزمینهای ما، بدنبال پاره پاره کردن همیشگی حوزه فرهنگی ما هستند . ما فردوسی را داریم ، خیام ، سعدی و مولانا را داریم ترس برای چیست ؟
فرهنگ ما ، جهان را به کُرنش وا خواهد داشت ، حوزه فرهنگی ایران را از قبرس تا بیابانهای تبت بدانید و این حق را به همه شهروندان این حوزه بدهیم که خود را همانند ما دارای ریشه در تاریخ این سرزمین بدانند اگر چنین بستری را فرآهم آوریم می توانیم ایران بزرگ را بار دیگر بسازیم ، اما این بار با زور سر نیزه نیست ! ما زمینه دوستی را پدید می آوریم دوستی ما همیشگی خواهد بود . پیدایش قاره کهن نهایت آرزوی دوستداران فرهنگ و تمدن ایران است . قاره ایی که بر اساس بستر فرهنگ ایران (شامل بیست کشور) ساخته می شود . ایران ما همانند یونان در اروپا ، ریشه این درخت تناور خواهد بود .







پرسش دانشجویان : اما هستند جوانانی که میهن پرستی را عین رفتار پان ایرانیستها می دانند ؟

پاسخ ارد بزرگ : میهن پرستی آیه مهر و دوستی بین همه ماست میهن پرستی مانند مهر مادر است دوست داشتن سرزمینی که ما را پرورانده است این کجا و افتخار به شمشیر و منش جلادگونه و نژادی کجا ؟!
فردوسی را ببینید چه می گوید ، وقتی که از پیران و گودرز پیر ، سخن می گوید ، در همه موارد ستایش است و مهر ، ستایش پیران تورانی و گودرز ایرانی به یک میزان است ، ما نیازی به کشیدن نقشه بزرگتر برای ایران نداریم چون به نظر من ایران این توان را دارد که با کوله بار فرهنگ کارآمد خویش تا کرانه قاره آمریکا نیز پهنا یابد . جوانان امروز ایران آگاه هستند و بازیچه پان ها نخواهند شد .



----


پرسش دانشجویان : شما خطر دشمنان شرقی ایران را کمتر از غرب نمی داید چرا ؟

پاسخ ارد بزرگ : حوزه تمدنی چین (شرق قاره کهن) ، دوست ما نیست و نخواهد بود آنها با پیمان شانگهای و پافشاری بر واژه دروغین راه ابریشم همواره کوشش نموده اند بخشی از پیشینه حوزه فرهنگی ایران باستان را به یغما برند .


----


پرسش دانشجویان : در مورد همراهی مجموعه هایی که در کشورمان برای تعمیق واژه جاده ابریشم تلاش می کنند چه نظری دارید ؟

پاسخ ارد بزرگ : ایرانیان با این راه ، به چین پیشرفت ، دانش ، ادبیات و حتی فلسفه را آموزش دادند ، این راه یا باید بشود "راه ایران" و یا در بی طرفانه ترین گونه آن همان "راه فرهنگها" ، که پیشتر هم آن را گفته ام .
بر این باورم ، راهی که چین از ما ادبیات ، میترایزم و شعر را گرفته است راه ابریشم نمی شود ، راهی که در دو سوی آن تا دل چین سروده های فردوسی و حافظ بر لب مردم است هیچ گاه راه ابریشم نخواهد بود . پیشتر هم در نظریه قاره کهن در مورد همراهی با این واژه هشدار داده ام و امیدوارم از این پس شاهد خواهر خواندگی شهر های ایران بر اساس این نام و ساختن فیلمهای گوناگون برای گسترش آن نباشیم هر نامگذاری با سرنام "راه ابریشم" توهین به تاریخ و فرهنگ سترگ ایرانزمین است .




----


پرسش دانشجویان : شما از 20 کشور حوزه تمدنی ایران سخن می گویید چه مسیری را باید طی کنیم تا به اتحاد دست یابیم ؟

پاسخ ارد بزرگ : پافشاری بر پیشینه یگانه و دستاوردهای آن ، برای رسیدن به همگرایی هر چه بیشتر .
پیدایش قاره کهن می تواند زمینه ساز پیدایش پارلمان و پول مشترک مابین بیست کشور حوزه تمدنی ایران باشد . بدون همگرایی در حوزه تمدنی تاریخی ایران ، همچنان شاهد یاغی گری کشورهای غربی و شرقی خواهیم بود .



----


پرسش دانشجویان : تا به امروز دشمنان شما محدود به پان ترکها و پشتونهای تندروی افغانستان بود با سخنان امروز شما باید پان ایرانیستها را هم به آنها بیفزاییم !

پاسخ ارد بزرگ : ( ارد بزرگ ابتدا سکوت می کند و بعد می گوید پرسش دیگری بپرسید )


----


پرسش دانشجویان : مرکز قاره کهن کجاست ؟ آیا بیست کشور حوزه تمدنی ایران باستان به دنبال این مرکزیت نخواهند بود ؟

پاسخ ارد بزرگ : پیشنهاد من ، شهر توس است کنار آرامگاه بزرگ فرهنگ ایران زمین ، فردوسی خردمند مرکز قاره کهن گشایش یابد .


----


پرسش دانشجویان : وقتی صحبت از میهن و وطن می شود عده ایی از سلطنت طلبان آن سوی آب خودشان را صاحب حق می گیرند و خود را ادامه دهنده دودمان های تاریخی ایران و شاهنشاهی پهلوی می دانند آیا میهن دوستی با شاه و حالا شاهزاده گرایی یکی است ؟

پاسخ ارد بزرگ : خیر یکی نیست . میهن پرستی یک خواست پاک در دل ماست شاه و شاهزاده یک عنوان برای فرمانروایان بخش هایی از تاریخ ایران بوده است که از دیدگاه امروز ما این رسم ، توان رشد و پیشرفت همه جانبه ملی را در بر ندارد . در هر زمان کسانی با انتخاب بزرگان و ریش سفیدان و یا با زور سرنیزه بر کشورمان فرمان رانده اند . میهن ما مدیون هیچ آدمی نیست هر کسی تلاشی نموده برای میهن اش کرده است که این خود یک بایسته و وظیفه است این شاهزاده بازیها سبکسرانه است چرا که اگر این راه نادرست را درست بدانیم خیلی ها مدعی می شوند ، خود من هم یکی از فرزندان ملک شاه سلجوقی هستم شاهزاده ایی از یک امپراتوری بزرگ ... پس باید امروز ادعای حکومت بر دهها کشور را داشته باشم ؟ خیر ... شأن ما در این نیست که پدرانمان که بوده اند شأن ما در کاریست که کرده ایم و می کنیم . جانبازی و کوشش برای رشد میهن ، به ما ارزش می دهد نه ارث پدری ...




۶ نظر:

  1. سلام..من یه شاهنامه رو به صورت طنز دارم می نوسم تا حداقل با داستان های قدیم اشنا بشن
    اگه بیاین سر بزنید خوشحال میشم
    کی بهتر از شماا

    پاسخحذف
  2. سلام..من یه شاهنامه رو به صورت طنز دارم می نوسم تا حداقل با داستان های قدیم اشنا بشن
    اگه بیاین سر بزنید خوشحال میشم
    کی بهتر از شماا

    پاسخحذف
  3. سلام
    بيستم مهرماه سالگرد انعقاد ننگنامه گلستان بر شما بانوي ايراني تسليت باد

    پاسخحذف
  4. سخنان ارد بزرگ دل هر ایرانی وطن پرستی را گرم می کند

    عمرش دراز باد

    پاسخحذف
  5. ناشناس۱۹.۷.۸۹

    ارد عزیز درود همه ایرانیان بر تو شاید خیلی از ایرانیان نمیداند که چه بر سر ایران و ایرانی امده که الان اینچنین خار شدیم در جهان به ما القابی چون تروریست دزد دادند اما از دیدیها و گوشها پنهان نیست انها که این القاب را به ما دادند خود میدانند که ما ریشه داریم میدانند که در زمان کوروش کبیر نیمی از این جهان پهناور به نام ایران گلباران بود و دزدان و یاغیانی چون کریم زندی و ابدالی ایران و ایرانی را از حرص طمع مال دنیا خار کردند اما در واقع خود میدانند که اینچنین نیست نام ایران بر سر در دنیا حک شده ایران مردی بزرگ چون کوروش کبیر دارد که به بزرگی این مرد و قدرتش هیچ مملکتی نداشته من به عنوان یک ایرانی به خود میبالم که فرزند کوروش هستم همه میداند ایران کجاست ارد عزیز از تو سپاسگزارم که نام ایران و معنی منه ایرانی را به گوش جهان میرسانی برگی از نوشته فردوسی را هیچ کس نتونسته بنویسه جز خودش که مرد ایران زمین هست بیتی از حافظم که عشق ایران زمین است مولانا که افتخار منه وووو........اینجا ایران است کشور مردان خرد درود بر ایران و ایرانی و سلام بر بزرگان ایران روحشان شاد که قلبمان همیشه به یادشان میتپد و برای ما همیشه افتخار به جا گذاشتند میبوسم خاکم ایران را

    پاسخحذف
  6. سلام اگه میشه حتما بگید که این صحبت ها کجا انجام شده من یه آدرس از ایشون اگه تو مشهدن می خوام یا یه جوری ببینمشون الان دقیقا کجا هستن؟
    ضمنا من شیروانی هستم

    پاسخحذف