سه سرو تاریخ ایران ( پارت ، پارس و ماد )


http://6vyowa.bay.livefilestore.com/y1pWsmjBXQnZuyhNz8QKj1cg9HE3M_LF2WFfhtgdsMEapBJAVlio7ygNWpzvR1zm3G7UYaFNU6xWa3t00WEgMBEIw/03.jpg

روزی که "هووخشتره" پادشاه ایرانزمین دروازه شهر "آشور" را فرو افکند و دودمان ستمگر آنها را پایان داد و پای در آن نهاد دستور دارد سه درخت سرو در جلوی دروازه شهر بکارند به یاد اتحاد تاریخی که با کمک جد بزرگش دیاکو بین سه تبار ایرانزمین (پارت ، پارس و ماد) برقرار شد و نخستین دودمان کاملا ایرانی به نام "ماد" شکل گرفت .
این سه درخت پس از غریب به هزار و سیصد سال همچنان سبز بودند و شاخه هایشان چنان به هم گره خورده بود که گویی یک درخت هستند . وقتی مشاور "ابو جعفر منصور" خلیفه عباسی و قاتل ابومسلم خراسانی به او از علت کاشت این سه درخت گفت منصور ضد ایرانی همانجا دستور سوزاندن آن سه درخت را داد آن روز منصور به اطرافیانش گفت ابومسلم را کشتم تا ایرانیان کمر راست نکنند و اگر این سه درخت و تبار دوباره به هم گره بخورند دیگر فرمانبردار هیچ خلیفه یی نخواهند بود .
غرور و خونخواری منصور را کور کرده بود او فکر می کرد ایران با این کارها دوباره جان نمی گیرد اما همان گونه که ارد بزرگ اندیشمند میهن پرست کشورمان می گوید : (ایران سپیده دم ، تاریخ است .) و به یقین غروبی هم نخواهد داشت و اینچنین شد . ابو جعفر منصور در سال ۷۵۵، در سفر بود که خواب دید سه جوانه سرو از درون کاخ فرمانروایش بیرون آمده چنان بزرگ شدند که کاخش منهدم و خودش در سیاهی فرو افتاد . خلیفه پریشان حال و رویش زرد گشت پس از چند روز لرز و تشنج دل ترکاند و به هلاکت رسید .

۲۰ نظر:

  1. ناشناس۲۱.۵.۸۹

    سلام،خدا قوت میگم به همتون.
    الان که دارم براتون تایپ میکنم اشکام داره میریزه ! از غرور به تاریخ پر شکوه کشورم.
    خواستم بگم کارتون عالیه.بهش ادامه بدید.اگه کاری از دستم بر بیاد واقعا خوشحال میشم در این زمینه به کشورم خدمت کنم.
    درخواستی داشتم:کتابهای تاریخی ایران قبل از اسلام رو واسه موبایل تو سایتتون بذارین که بتونیم راحت تر استفاده کنیم.
    بازم تشکر میکنم.و درخواست دیگم اینه که کتابهای تاریخی ایران قبل از اسلام رو معرفی کنید.
    از خدا میخوام پواب ابدی براتون در نظر بگیره.
    رضا شوریابی19ساله از نیشابور09157131577

    پاسخحذف
  2. ناشناس۲۱.۵.۸۹

    سلام،خدا قوت میگم به همتون.
    الان که دارم براتون تایپ میکنم اشکام داره میریزه ! از غرور به تاریخ پر شکوه کشورم.
    خواستم بگم کارتون عالیه.بهش ادامه بدید.اگه کاری از دستم بر بیاد واقعا خوشحال میشم در این زمینه به کشورم خدمت کنم.
    درخواستی داشتم:کتابهای تاریخی ایران قبل از اسلام رو واسه موبایل تو سایتتون بذارین که بتونیم راحت تر استفاده کنیم.
    بازم تشکر میکنم.و درخواست دیگم اینه که کتابهای تاریخی ایران قبل از اسلام رو معرفی کنید.
    از خدا میخوام پواب ابدی براتون در نظر بگیره.
    رضا شوریابی19ساله از نیشابور09157131577

    پاسخحذف
  3. ناشناس۲۲.۵.۸۹

    سلام دستتون درد نکنه.
    پاینده ایران و ایرانی و هرکه دلش برای ازادی ایران می تپه.
    الف از مرند

    پاسخحذف
  4. ناشناس۲۳.۵.۸۹

    سلام تاریخ ایران خواهد درخشید چون خورشید که هرگز خاموشی ندارد-هرچند هر از گاهی ابری سیاه جلوی پرتوافشانی او را برای اندک زمانی مسدود کند -خداوند بزرگ به شما و همه فرزندان راستین ایران زمین فر شکوه روز افزون عطا فرمایید- دینارکوه

    پاسخحذف
  5. مهرداد پورحسینی۲۷.۵.۸۹

    واقعا تکان دهنده بود!!
    قلم قویتان پر جوهر!بی اشک نمیشود خواند این داستان بظاهر کوتاه ولی به درازای عمر همه ایران:(

    پاسخحذف
  6. ایرانی۱.۶.۸۹

    با تشکر از شما وهمه مین پرستان من افتخار میکنم که هنوز نشانه های اقتدار کورش کبیر در روح جوانان ایران زمین جاریه به امید روزی که باز عظمت وشکوه به سرزمینی که مهد تمدن دنیا بود برگرده ...

    پاسخحذف
  7. ناشناس۷.۶.۸۹

    salamزنده با ایرانی و زنده باد ایران زمین کاش میشد دست های نویسنده این متن های قشنگ را بوسید

    خداروشکر که که چند تن از هم میهنانان هستن کههنوز به ایرانی بودنشان افتخار میکنن
    هر کجا هستی دعای 70ملیون ایرانی پشت و پناهت

    پاسخحذف
  8. ناشناس۱۵.۶.۸۹

    درود بر شما ..........من سورنا نوروزی ......شما رو لینک کردم .....لطفا منو لینک کنید......سپاس گذارم
    http://korosh64.blogfa.com/

    پاسخحذف
  9. آقای سورنا نوروزی
    متاسفانه این سایت محل پیوند ندارد و از این بابت پوزش می طلبم
    سپاس از محبت شما

    پاسخحذف
  10. جمال۱۷.۶.۸۹

    درود بر فرزندان كورش بزرگ

    پاسخحذف
  11. با عرض سلام و خسته نباشید با ید عرض کنم وقتی میبینم یک ایرانی اینقدر با قدرت وشجاعت از تاریخ خود تعریف میکنه وبه نظرات بی ارزش کوردلان که می خواهند تمدن ایران را زیر سئوال ببرند توجه نمیکنه خوشحالم با آرزوی موفقیت برای شما

    پاسخحذف
  12. یزد گرد۲۷.۸.۸۹

    یزدگرد
    درود بر سرزمین جاوید
    روزی خواهد رسید که یکی از فرزندانم تمام به تیسفون خواهد آمد وتمام جهان را سروری خواهد کرد

    پاسخحذف
  13. سلام همیشه شاد و خرم و همینگونه پاک ورشید همچو سرو باشید

    پاسخحذف
  14. ناشناس۶.۹.۸۹

    سلام... به تاریخ ایران که نگاه می کنیم اشک از چشمامون میریزه... تاریخ ایرت پر فراز نشیب بوده و هست... اما ایران همیشه سختی ها رو پشت سر گذاشته... من واقعا عاشق ایران هستم و برای اون حاضرم هر دردی رو تحمل کنم تا ایران و ایزانی دردی نداشته باشه اما نمی دونم برای خدمت به کشورم باید چیکار کنم... چه جوری باید شروع کنم... لطفا شما منو راهنمایی کنید... من همیشه مطالب تاریخی ایران رو می خونم اما تازه ب سایت شما آشنا شدم... لطفا منو راهنمایی کنید.. من دوباره به این جا سر می زنم... ممنون

    پاسخحذف
  15. ناشناس۷.۱۰.۸۹

    سلام
    ممنون برای سایتتون
    من یک ماد هستم
    کاش بیشتر کورش رو میشناختید
    کاش واقعا با اون آشنا بودین
    اگه واقعا میدونستین کورش کیه هیچ وقت اسمش رو به زبون نمیاوردین
    از من دلگیر نشین
    با سپاس

    پاسخحذف
  16. شهریار۱۹.۱۰.۸۹

    بسیار ممنون از سایتتون

    پاسخحذف
  17. ناشناس۲۲.۱۰.۸۹

    هر جا هستی ایرانی باش .
    یا علی

    پاسخحذف
  18. ناشناس۱۲.۱۱.۸۹

    زنده بادایرانی
    پاینده باد ایران

    پاسخحذف
  19. ناشناس۲.۳.۹۰

    سلام- نوشته هاتون بسیار ارزشمند و اگاهی دهنده و مسئولانه است . پیداست که میهن دوست و و بسیار فهیم هستید. پیروز و سربلند باشید.

    پاسخحذف
  20. با درود فراوان خدمت بانو فرحناز عزيز

    عرض كنم خدمتتون كه بنده چند وقت پيش وبلاگي ايجاد كردم و قصد دارم كه مطالبي از وبلاگ شما به سليقه ي خودم كپي كنم
    و در جهت همياري با بانوي عزيز ياسمين آتشي و نوشه هاي بسيار مفيدشون ، در وبلاگم فقط از مطالب اين وب استفاده كنم و كوچكترين دخل و تصرفي در نوشته ها نداشته باشم

    بايد ببخشيد كه بدون كسب اجازه از شما چنين جسارتي كردم.. ولي خيالتون راحت باشه كه قصد من تنها انتقال دادن برخي از مطالب اين وب مي باشد و همچنان ترويج ناگفته هاي تاريخي اين سرزمين

    آدرس رو براتون ميذارم تا خودتون با ديدن اين تارنما ، كمي آسوده خاطر شويد

    به اميد سرافرازي ايران...
    راستي: اين پيام خصوصي هست ، ولي من اينجا گزينه اش رو نديدم .

    شاد و پيروز باشيد .




    يك ايراني ِ سوخته

    پاسخحذف