امید ، خود زندگیست



گفته اند اسبی به بیماری گرفتار آمد و پشت دروازه شهر بیفتاد . صاحب اسب او را رها کرده و به داخل شهر شد مردم به او گفتند اسبت از چه بابت به این روزگار پرنکبت بیفتاد و مرد گفت از آنجایی که غمخواران نازنینی همچون شما نداشت و مجبور بود دائم برای من بار حمل کند .
یکی گفت براستی چنین است من هم مانند اسب تو شده ام . مردم به هیکل نحیف او نظری انداختند و او گفت زن و فرزندانم تا توان داشتم و بار می کشیدم در کنارم بودند و امروز من هم مانند اسب این مرد تنهایم و لحظه رفتنم را انتظار می کشم .

می گویند آن مرد نحیف هر روز کاسه ایی آب از لب جوی برداشته و برای اسب نحیف تر از خود می برد . ودر کنار اسب می نشست و راز دل می گفت . چند روز که گذشت اسب بر روی پای ایستاد و همراه پیرمرد به بازار شد .
صاحب اسب و مردم متعجب شدند . او را گفتند چطور برخواست . پیرمرد خنده ایی کرد و گفت از آنجایی که دوستی همچون من یافت که تنهایش نگذاشتم و در روز سختی کنارش بودم .اندیشمند یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید : دوستی و مهر ، امید می آفریند و امید زندگی ست .
می گویند : از آن پس پیر مرد و اسب هر روز کام رهگذران تشنه را سیراب می کردند و دیگر مرگ را هم انتظار نمی کشیدند…


یاسمین آتشی

۲۰ نظر:

  1. ناشناس۱۶.۹.۸۸

    باسلام
    کاملاً درست است و واقعیت دارد
    موفق باشید

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۰.۱۰.۸۸

    زیبا بود
    کاش من هم دوستی داشتم به خوبی این پیرمرده
    یا با وفایی این اسب

    پاسخحذف
  3. ناشناس۹.۱۱.۸۸

    یه چیز بگم اون هم اینکه خیلی مشکل است که انسان بتواند در این دور وزمانه یک دوست خوب وواقعی داشته باشد ولی اگز کسی دار بداند که واقعا خوشبخت است

    پاسخحذف
  4. ناشناس۴.۲.۸۹

    منم یک دوست خوبی مثل پیر مرد داشتم ولی از دستش دادم به حال من تنها یه فکری بکنین

    پاسخحذف
  5. مرضیه۸.۲.۸۹

    من یک دوست خوب دارم اسمش مریم است خیلی دوستش دارم ما مثل خواهر در کنار هم هستیم

    پاسخحذف
  6. ناشناس۲۵.۲.۸۹

    چه خوشگل.........

    پاسخحذف
  7. ناشناس۳۱.۲.۸۹

    منم امیدوارم یکی مثل اون مرد رو توی این زندگیم ببینم

    پاسخحذف
  8. ناشناس۱۴.۳.۸۹

    ای بابا یکی میگفت ز درد بینوایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟الان 17 ساله با برادرم هم کلام نشدم تازه میفهمم چه جفاها که نکرده و همیشه مایه ی ناتوانایی های من بوده چه جور میخواد جواب بده ؟ تازه مکه هم رفته افسوس

    پاسخحذف
  9. ناشناس۱۴.۳.۸۹

    عیب نداره تایید هم نشد نشد مهم خود مهربونتی که سواد عاطفی داری

    پاسخحذف
  10. ناشناس۲۱.۵.۸۹

    وفا !!!!!! هیچیک از دوستام وفا نداشتن.دوست با وفا یکی از گران ترین گوهر هاست.
    رضا شوریابی19ساله از نیشابور.

    پاسخحذف
  11. ناشناس۳۰.۵.۸۹

    slm manam movafegham ye dosti daram ke jonamo midam ham khare nadashtame ham dos ama mitonam begam ke dostaye be in khobi ham ye roozi bevafa mishan be nazare shoma?mer30

    پاسخحذف
  12. ناشناس۳۰.۵.۸۹

    man nazar dadam namidonam chera inja nis mishe dalilesho bedonam?nazi 15 slae az dubai

    پاسخحذف
  13. زهراالسادات۹.۶.۸۹

    ما ادما یه دوست بی کلک داریم اونم خداست که قدرشو نداریم.............

    پاسخحذف
  14. drkourosh۱۸.۶.۸۹

    بسیار درست است اما فراموش نشود که در همین مواقع دوستان ناباب یا دشمنان با پیراهن دوستی وارد عمل شده و بزرگترین ضربه را میزنند پس در لحظات دلتنگی هم هوشیار باش که همیشه دشمنت در کمین توست

    پاسخحذف
  15. hello
    mikhastam begam age doste bahal didid salam manam behesh beresonid!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  16. ناشناس۱۱.۹.۸۹

    slm.kheyli bimaze bod.chon toy in donyay emrozi dige kasi b in sirat peida nemishe.
    sheyda 19 sale az esfahan

    پاسخحذف
  17. ناشناس۲۰.۹.۸۹

    این نیت پاک پیرمد رو میرسونه

    پاسخحذف
  18. ناشناس۲۱.۱.۹۰

    تشکر فراوان دارم از مطالب کوتاه ودوست داشتنی تان با اجازه من چند مطلب را در فیس بوک به اشتراک بگذارم.

    پاسخحذف
  19. ناشناس۱۳.۱۱.۹۰

    ساقیا برخیز و در ده جام را خاک بر سر کن غم ایام را
    خوب باشی خوب ها رو ÷یدا میکنی . من با 52 سال سن بارها این نکته را دریافته ام که بی وفائی دیگران بازتاب بی وفائی خودم بوده . اما نا امید نیستم چرا که در گاه آخرین دستم را اعمالی میگیرند که خواسته یا ناخواسته با صمیمیت و راستی انجام داده ام .

    پاسخحذف
  20. ناشناس۲۳.۱۱.۹۰

    درود برشما کل مطالب شمامفیدوباارزش هستند رامین

    پاسخحذف