ایجاد امنیت وظیفه فرمانرواست


ParthianHorseman


لشکر پادشاه قدرتمند سلوکی دمتریوس را افسران مهرداد یکم در ماد شکست داده و "دمتریوس" فرامانروای آنان را نزد مهرداد یکم پادشاه اشکانی به دشت اترک (شیروان ، بجنورد و گرگان امروزی) فرستادند . مهرداد با آمدن دمتریوس جشنی برگزار نمود و دختر خویش را به توصیه ریش سفیدان پارت به او داد . که این کار در آینده چنان نتیجه مثبتی برای ایران داشت که کسی تصور نمی کرد و آن انهدام کامل سلسله سلوکی بود . مدتی بعد در هنگامه جشن و سرور سالروز زاده شدن مهرداد فرمانروای ایران یکی از تاجران سرشناس بارها از او به بزرگی یاد کرد و گفت امنیت امروز ایران به دست با کفایت شما بوده است و چنین و چنان ، می گویند مهرداد که از آغاز مجلس خموش بود و به سخن رایزنان و بزرگان گوش می داد به سخن آمده و گفت : آرامش مردم کار من است و اگر از این کار برنیایم شایسته این تخت و تاج نیستم . ارد بزرگ اندیشمند کشورمان می گوید : نگهبانی از داشته های یک کشور برای فرمانروا یک قانون است و انجام آن خودستایی ندارد .
مهرداد یکم جنگاوری به تمام معنا بود او در طی زندگی تا هنگام مرگ در سال 138 پیش از میلاد همواره در حال پاکسازی مناطق مختلف سرزمین باستانی ایران از شر خونخواران باقی مانده سلوکی و اقوام بدوی بود.


یاسمین آتشی

۳ نظر:

  1. ناشناس۸.۱۱.۸۸

    ایران، سرزمین آریایی،وطنم،خونبهای پدرانم،ایران روح و روانم دوست دارم. با سپاس از شما که به ما میآموزی وطنی داریم که قلبمان برایش می تپد. باسپاس حمید.

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۱.۲.۸۹

    تو رو خدا راجع به ارد بزرگ بیشتر توضیح بدید -من تا حالا اسمش رو نشنیده بودم-نمیدونم از کجا راجع بهش بخونم

    پاسخحذف
  3. ناشناس۲۱.۵.۸۹

    همونطور که قبلا گفتم به این شاهان غیور افتخار میکنم.
    رضا شوریابی19ساله از نیشابور.

    پاسخحذف