شاپور ساسانی و اجداد شیخ نشین های خلیج فارس

شاپور ساسانی و اجداد شیخ نشین های خلیج فارس


پاسی از شب گذشته بود به شاپور دوم ساسانی ، پادشاه ایران زمین گفتند سه مرد کهن سال از جزیره لاوان به دادخواهی آمده اند .
پس از اجازه فرمانروا ، آنها گفتند : اکنون سالهاست تازیان هر از گاهی به جزیره ما یورش آورده و مروارید های صیادان را به یغما می برند ، و اما اینبار علاوه بر مروارید یکی از دختران جزیره را نیز دزده اند که این موجب شده مادر آن دختر بر بستر مرگ باشد و پدرش هم از پی دزدان به دریا رفته و هفته هاست از او هم خبری نیست .
می گویند شاپور برافروخت و رو به سرداران کشور نموده و گفت تا جزایر ایران امن نشده کسی حق استراحت ندارد . همان شب شاپور و لشکریان بر اسب رزم نشسته و به سوی جنوب ایران تاختند . آنها جنوب خلیج فارس را که پس از دودمان اشکانیان رها شده بود را بار دیگر به ایران افزودند و دزدان تبهکار را به زنجیر عدالت کشیده و به ایران آوردند .
به گفته ارد بزرگ اندیشمند ایرانی : فرمانروایی که نتواند جلوی بیداد بزهکاران و چپاولگران را بگیرد شایستگی گرداندن کشور را ندارد .
گفته می شود پس از پاکسازی جنوب ، پادشاه ایران به جزیره لاوان رفت و از آن زن رنجور که همسر و دختر خویش را از دست داده بود دلجویی نموده و پوزش خواست .



یاسمین آتشی

۱۹ نظر:

  1. بسیار زیبا به خود میبالم که یک ایرانی هستم.خوشنود میشوم به من هم سر بزتی.
    sasanidsoldier.blogfa.com

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۰.۲.۸۹

    یاسمن جان داستان خوبی گفتین، اما کاش از اجداد خود هم می توانستی بنویسی. از کسانیکه به هر حال عملاً از آنها هستی نه چیزی که فکر می کنی و مثل داستان از طرف کسانی با اهداف خاصی در مورد منسوبیت شما گفته شده و شما الان به آن علاقه مند شدید و این راه را انتخاب نمودید.

    پاسخحذف
  3. ناشناس۱۷.۳.۸۹

    به نظر بنده اين هوش وغيرت يك خانم ايراني ميرساند افرين

    پاسخحذف
  4. من تمی دانم که تا چه حد داستانهائی که از گذشته در مورد اجداد و نیاکان ما بیان می کنند واقعیت دارد اما وقتی به بزرگواری یک ایرانی در هر کجای دنیا نگاه که می کنم به خود و نیاکان و سرزمین مادری ام می بالم.

    اردشیر رضائی

    پاسخحذف
  5. محسن۳۱.۳.۸۹

    چو ایران مباشد تن من مباد
    زنده باد ایرانی اصیل دشمن همیشگی تازی و اعراب جاهل
    یاسمن جان به خود ببال که تو فرزند ایرانی و یاسمن های بسیاری در کنار خود داری
    درود بر ایران و ایرانی

    پاسخحذف
  6. ناشناس۲.۶.۸۹

    یاسمن عزیز با این کار نام ایرانو همیشه رنده نگه میداری ممنونم

    پاسخحذف
  7. MARDAWIJ۹.۶.۸۹

    DANKE SCHÖN

    پاسخحذف
  8. ناشناس۱۰.۷.۸۹

    داستانهايي كه حق چاپ ندارند

    البته در اين دوره

    پاسخحذف
  9. ناشناس۱۰.۹.۸۹

    کاش تو این زمونه هم یه کم از اینجور غیرتمندیا میدیدیم کاش یه کم از اونا یاد میگرفتیم مارال

    پاسخحذف
  10. ناشناس۱۴.۹.۸۹

    آقای محسن بهتر نیست یکم فکر کنی،خودت رو همه نبدونی اگه خودت دشمن اعراب هستی همه ایرانی ها رو دشمن اعراب ندون .وای اعراب جاهل

    پاسخحذف
  11. ناشناس۱۷.۹.۸۹

    تو این زمونه هم هزاران هزار از اینجور غیرتمندیها داریم. کمی چشمتان را باز کنید تا ببینید بسیجیانی را که هشت سال مردانه در مقابل نه تنها اعراب جاهل بلکه در مقابل غربیان جاهل ایستادند.

    پاسخحذف
  12. ناشناس۳۰.۹.۸۹

    همنام ناشناس عزيز منظورتون از غربيهاي جاهل همون اعراب است تا آنجائيكه من به ياد دارم ما با عراق كه يك كشور عربي است جنگ مي كرديم كشوري باسلاحهاي روسي و اسلحه هاي ما همه غربي بود تا به كي سرتونو مثل كبك تو برف مي كنيد هر اتفاقي تو مملكت مي افته گردن غربيها مي اندازيد حتما بركناري آقاي متكي نيز كار همين غربيهاست و در پايان درود بر یاسمین آتشی فرزند پاك ايران زمين درود بر همه ايرانيهاي واقعي نه اشغالگر ايران درود به همه مردم دنيا

    پاسخحذف
  13. ناشناس۲۳.۱۰.۸۹

    سلام برهمه ایرانیان من بسیجی نوجوان وسرباز ارتش ایران درجنگ 8ساله بودم حمایت مالی کویت ووووو ونیروی انسانی ازاردن ومصر وسلاح های مدرن وشیمیایی وفقط می توان گفت ملت ایران غیورانه از اب وخاکش دفاع کرد.عراق کویت را ظرف 48ساعت اشغال کرد. مردم خرمشهر یکماه مقاومت کردند .انروز ها...

    پاسخحذف
  14. ناشناس۱۵.۱۱.۸۹

    سند و مدرك داستانها را ذكر كن

    پاسخحذف
  15. ناشناس۱۵.۱۱.۸۹

    درود بر ایرانیان

    پاسخحذف
  16. ناشناس۱۷.۱۱.۸۹

    اگه هر كدوم از ما كه اين مطالب رو ميخونه به جاي اون روزي 30 دقيقه مطالعه داشته باشد ديگه لازم نيست در مورد كذشتگان صحبت كنيم چون ايندگان در مورد ما صحبت خواهند كرد

    پاسخحذف
  17. ناشناس۷.۵.۹۰

    عزیزم تمام داستانها باعث غرور ممنون از شماااااااااا

    پاسخحذف
  18. ناشناس۲۷.۱۱.۹۰

    بسیار زیباست درود بر تو

    پاسخحذف
  19. ناشناس۱۰.۵.۹۱

    گذشته چه خوب چه بد گذشت و رفت 2000 سال تلاش اردشیر و بابک و... چه ربطی به ما داشت ما کدامین کارشان را ادامه دادیمکه خودمان را از نسل آنها بدانیم . بسه دیگه بسه. براستی پسر نوح به پدرش افتخار بکنه یا نه برای کسی فرق داره؟
    دختر شرمگین کشورم

    پاسخحذف