آوازه نام رودکی




گفته می شود رودکی در نوجوانی رقیبی در پای درس استاد ابوالعنک بختیاری داشت او همچون رودکی خوب می نواخت و صدای گرمی داشت . و شعر هم می سرود
سالها بعد رقیب رودکی مطرب دوره گرد ناشناسی بود و رودکی در دربار نصربن احمد سامانی .

یکی از دوستان قدیمی آن دو از رودکی علت این امر را جویا شد رودکی گفت آن دوست دل در هوای عشوه زنان و پستوی خانه داشت من در هوای ایران و تاریخ آن . و اینچنین است که فیلسوفی همچون حکیم ارد بزرگ می گوید : (( هنرمندی که آرمانی بزرگ در سر ندارد جز پلشتی چیزی نمی آفریند )) .

احترامی که رودکی به تاریخ و فرهنگ کشور خویش می گذاشت نام او را ماندگار نمود .

۵ نظر:

  1. هر چند اسمم رو دوست ندارم.مهدی از همدان۱۲.۲.۸۹

    سلام.کاش فقط10درصد خانومای ایرانی مثل شما فکر میکردن تا حداقل ارزش وجود خودشون(فرزند ایران بودن رو) میدونستن.مرسی از سایت پر محتواتون

    پاسخحذف
  2. ناشناس۲۱.۵.۸۹

    فقط میگم از زحمات ارزشمندتون تشکر میکنم.
    رضا شوریابی19ساله
    از نیشابور.

    پاسخحذف
  3. ناشناس۲۵.۵.۸۹

    با سلام وتشکر اززحمات شما بسیار سایت خوب و پر محتوایی بود.ممنون
    باارزوی موفقیت برای شما

    پاسخحذف
  4. سلام
    از مطالب خيلي زيبا و آموزندتان ممنون
    موفق و سلامت باشيد

    پاسخحذف
  5. ناشناس۱۲.۸.۸۹

    سلام خانم آتشی
    وبلاگ خیلی پرمحتوایی دارید برای همین با اجازتون شما را در کلبه کوچیک خودم لینک کردم،تا بتونم همیشه از مطالب مفیدتان بهرببرم
    با تشکر
    صبا
    نام وبلاگ من آسمانه ها است
    http://persianblog.ir

    پاسخحذف