آموزگاران ما

آموزگاران ما



به آتوسا دختر کورش گفتند : مردی پنج پسرش در راه ایران شهید شده اند او اکنون در رنج و سختی به سر می برد و هر کمکی به او می شود نمی پذیرد دختر فرمانروای ایران با چند بانوی دیگر به دیدار آن مرد رفت خانه ایی بی رنگ و رو ، که گویی توفانی بر آن وزیده است پیرمردی که در انتهای خانه بر صندلی چوبی نشسته است پیش می آید و می گوید خوش آمدید
آتوسا می گوید شنیده ام پنج فرزندت را در جنگ از دست داده ای ؟ و آن مرد می گوید همسرم هم از غم آنها از دنیا رفت .
آتوسا می گوید می دانم هیچ کمکی نمی تواند جای آنچه را که از دست داده ای بگیرد اما خوشحال می شویم کاری انجام دهیم که از رنج و اندوهت بکاهد .
پیرمرد بی درنگ می گوید اجازه دهید به سربازان ایران در باختر کشور بپیوندم .
می خواهم برای ایران فدا شوم . آتوسا چشم هایش خیس اشک می شود و به همراهانش می گوید در وجود این مرد لشکری دیگر می بینم .
دو ماه بعد به آتوسا خبر می دهند آن پیر مرد مو سفید هم جانش را برای میهن از دست داد .
آتوسا چنان گریست که چشمانش سرخ شده بود . او می گفت مردان برآزنده ایی همچون او هیچگاه کشته نمی شوند آنها آموزگاران ما هستند .
و به سخن دانای ایرانی ارد بزرگ : برآزندگان و ترس از نیستی؟! آرمان آنها نیستی برای هستی میهن است.
آن پیرمرد هم ارزش میهن را می دانست و تا آخرین دمادم زندگی برای نگاهبانی از آن کوشید .


یاسمین آتشی

۹ نظر:

  1. سلام
    وب بسيار جالب و پندآموزي را مديريت مي كنيداز اين باب به شما تبريك ميگويم.
    با اجازتون از مطالب شما در وبلاگم استفاده كردم خوشحال ميشم از نظرات شما استفاده كنم.

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱۷.۲.۸۹

    سلامی به سبزی بهاران خدمت خانم آتشی امیدوارم که 120ساله باشید وبتوانیم ازتالیفات دیگرشما استفاده کنیم واقعااین داستانها مراتاعمق تاریخ ایران بردمن خودم عاشق تاریخ ایران زمین هستم وقتی این داستانهاخوانده شودبه خودم برای کارهای بزرگ امیدوارم شدم که اجددما چگونه تلاشی برای حفظ تمامیت این مرز وبوم کردند پیروزباشید

    پاسخحذف
  3. فهیم۱۷.۳.۸۹

    سلام استاد ورجاوند
    یسیار عالی بود
    چند ساعتی مطالبتان را خواندم
    استفاده کردم
    fahim-bakhshi@hotmail.com
    فهیم بخشی

    پاسخحذف
  4. سلام دوست من

    کارت خيلي درسته وبت واقعا عاليه

    امدم دعوتت کنم بياي وبلاگ من رو هم نگاه كني

    كار ما كار خدا پسندانه است كاهش هزينه هاي دندان پزشكي هست

    مي خواستم خواش كنم وبلاگ من رو لينك كنيد

    با نام(( ديگر نگران هزينه هاي دندان پزشكي نباشيد))
    براي توضيحات بيشتر حتما يه سر به وبلاگ من بزن باشه

    تا يادم نرفته اين تبادل لينك هست من هم شما رو لينك مي كنم
    http://mashadtabligh.blogfa.com/
    مشهد-احمد اباد-بخاراي 6 پلاك 29 -
    09151015582-8422334

    منتظرم هاااا

    شاد باشيد

    [خداحافظ]

    پاسخحذف
  5. ناشناس۲۵.۴.۸۹

    با سلام با خواندن اين مطالب حس ميهن دوستي در من زنده شد پاينده باد ايران وايراني.

    پاسخحذف
  6. ناشناس۱۴.۵.۸۹

    از این پیرمردهای موی سپید دلیر واین جوانان شهید در دوران معاصر ودگردوران کم نداریم اگرداستانشان کفته شودکم ارزش ندارد
    خانم آتشی بنویس
    سپاسگذارم علی

    پاسخحذف
  7. ناشناس۲۲.۵.۸۹

    نمی دونم چرا وقتی سرگذشت این بزرگان رو میخونم اشک از چشمام میریزه !
    رضا شوریابی 19ساله از نیشابور.

    پاسخحذف
  8. ناشناس۲۲.۱۰.۸۹

    عالی بود دستتان درد نکند
    رضا از ماهدشت
    یا علی

    پاسخحذف
  9. ناشناس۳.۱۲.۹۰

    dastetoon dard nakone ,
    khaste nabashid ke be ma yadavar shodid,in melat mihan dostishon az dir baz to khoneshoone va tahte hich sharayeti zareii az in abo khak ra be doshman nemidan hata be gheimate joono khooneshoon.
    zende va payande bad IRAN va IRANI.

    پاسخحذف