سرباز ایران ابومسلم خراسانی

http://amirfriendship.persiangig.com/image/parcham%202.gif

ابو جعفر منصور دومین خلیفه عباسی آنگاه که دید محبوبیت ابومسلم بمراتب از او که خلیفه است در بین تبار ایرانیان بیشتر است تصمیم به قتل او گرفت برای اینکار به حیله های بسیاری متوسل شد تا ابومسلم را برای اجرای نقشه شوم خویش به دستگاه خلافت بکشد .
روزی که منصور پلید همچون خفاشی خونخوار قهرمان ایرانیان ، ابومسلم خراسانی را با سربازان سیاه دل خویش دور از دسترس ایرانیان و بخصوص خراسانیان به قتل رساند نبض ایران ایستاده بود .
آنگاه که پیکر شهید سرخ ایران را از دستگاه خلیفه به بیرون کشیدند منصور دید بر روی زمین گردنبندی از پوست آهو افتاده آن را باز کرد و در آن بر پوسته یی نازک به زبان پهلوی خطوطی دید دانشمندان دربار منصور متن را ترجمه کردند :
« سرباز ایران ابومسلم خراسانی »
بزرگترین فیلسوف معاصر حکیم ارد بزرگ می گوید : ابومسلم خراسانی نماد برافراشته آزادگی ایرانیان است او بندهای دشمنان ایران را پاره کرد و خون گرمی شد در رگهای سرد کشورمان ، خونی که تا ابد در دل این کشور خواهد جوشید و هر زنجیری را پاره خواهد نمود .
ایرانیان از همان روز تصمیم به نابودی دودمان جور و ستم عباسیان را گرفتند کسانی همچون سنباد اسحاق ترک مقنع و بابک خرم دین پرچم انتقام خون ابومسلم را بر دست داشتند و در نهایت به تدبیر مرد جاودانه ایران خواجه نصیرالدین توسی سلسله عباسیان با خواری و خفت تمام به پایان رسید .


یاسمین آتشی

۲۵ نظر:

  1. به نام خدا
    سلام و خسته نباشید
    با اجازه از شما ، داستان کوتاه ماهی های نوروز نوشته شما را به صورت یک جدول طرح نموده و ان شاءا... ان را در مجله ویژه نوروزی به چاپ خواهیم رساند
    با تشکر از شما

    پاسخحذف
  2. سلام ودرود فراوان
    چقدر خوشحال شدم ازدیدن وبلاگی به این زیبایی وپرمحتوایی . برایتان آرزوی سلامتی می کنم ، تاهمچنان بنویسیدواززندگی پرمعنای خود،روح دیگران را جلا دهید.
    دراین هجمه ی ویرانگرعصر ارتباطات ،فرزندان این سرزمین نیازمندعاشقانی هستند که دغدغه ی استیلای فرهنگی ایران عزیز رادارند.دراین لحظه تنهاکاری که می توانستم بکنم ، بیان الکن احساس عمیقم بودو تبلیغ وب شمادرقالب لینکی که دروبلاگ مختصرم درج خواهم کرد. پایدار باشیدوسرخوش . خطیبی

    پاسخحذف
  3. سلام
    خوبین؟
    اتفاقی از توی ویکیپدیا وب شما رو پیدا کردم

    خوشحال میشم به وب من هم سری بزنید و نظر بدین :)

    http://elvis.blogfa.com/

    منتظرم :)

    پاسخحذف
  4. ایران دخت۱۹.۱۱.۸۸

    پایدار و مانا باشید.

    پاسخحذف
  5. تا به حال به این فکر کرده اید که چه بازتاب زیبایی در انتظار شماست ، مادامی که کسانی چون ما که همواره در جستجوی مطالبی پر مفهوم و تاثیر گذار هستیم، به این نوشته ها برمی خوریم.
    الهی که همواره از شرایط رنگارنگ زنگی راضی باشید و خوشبختی را انکار نکنید.

    پاسخحذف
  6. سلام
    خانم آتشی
    از آشنایی با شما بی نهایت خوشحال هستم
    داستان های کوتاه شما را با نام و آدرس کامل شما بر روی وبلاگم منتشر کردم
    و به ایران و دوستداران ایران عشق می ورزم
    از این پس باید پذیرای ما در وبلاگ شما باشید چون فکر نکنم که شما را بشه فراموش کرد
    در زمن وبلاگ شما را هم لینک کردم بنام خودتان
    دوستدار شما قاسم عباسی

    پاسخحذف
  7. مهبد۲۶.۱.۸۹

    با درود و سپاس فراوان و تشكر از نوشتهاي بسيار سودمند و جذاب شما و عرض خسته نباشيد در صورت امكان خواستار ارتباط بيشتر با شما مي باشم ايميل خود را گذاشته ام در صورت امكان و تمايل برايم ايميل نماييد

    پاسخحذف
  8. مارتيا۲۸.۱.۸۹

    نوشته هاي زيباي شما كه توسط مهبد بصورت فايل PDF تبديل شده بود به دستم رسيد و بسيار از خواندن آنها لذت بردم منتظر ايميل شما هستيم

    پاسخحذف
  9. سلام
    خسته نباشید
    در صورت تمایل به تبادل لینک با

    کتابخانه آریانا (مخصوص تلفن همراه) کتاب های رایگان

    www.aryana-le.blogfa.com

    طراحی قالب آریانا : قالب های رایگان

    www.aryana-dt.blogfa.com

    لینک کنید و به من خبر دهید موفق باشید .
    البته شاید وقتی شما به کتابخانه سر میزنید پیوند ها با مشکل مواجه باشد که به زودی حل خواهد شد . اما تبادل لینک حتما صورت خواهد گرفت .

    پاسخحذف
  10. ناشناس۷.۳.۸۹

    داستانهای پنداموزوخوبی است از شما متشکرم

    پاسخحذف
  11. ناشناس۱۰.۳.۸۹

    هرچند پیرو خسته دل و ناتوان شدم هرگه یاد روی تو کر... هرچند پیرو خسته دل و ناتوان شدم
    هرگه یاد روی تو کردجوان شدم
    شکر خدا که هر چه طلب کردم از خدا
    بر منتهای همت خود کامران شدم (به نیت شما فال گرفتم )نوشتن دوست دارم اما راهش بلد نیستم چون تنها هستم. ممنون

    پاسخحذف
  12. ناشناس۳۰.۳.۸۹

    بسيا بسيار از اينكه نام ايران باستان را زنده نگه داشتي سپاسگزارم

    پاسخحذف
  13. علیرضا۳.۴.۸۹

    مطالب جالبی خواندم

    پاسخحذف
  14. ناشناس۶.۵.۸۹

    زنده باد ایران وذوق اصیل ایرانی.زنده باد ایران وروسوم باستانیش

    پاسخحذف
  15. ناشناس۱۸.۵.۸۹

    سلام
    ضمن تشکر از شما به خاطر وبلاگ زیباو با ارزش تان، می خواستم پیشنهاد کنم که در صورت تمایل داستانهای ارزشمن این وبلاگ را در قالب یک کتاب چاپ کنید تا قابل استفاده برای عموم هموطنانمان باشد.
    با آرزوی توفیق الهی برای شما دوست عزیز
    حسین

    پاسخحذف
  16. ناشناس۲۱.۵.۸۹

    افتخر میکنم به این مرد خراسانی.
    رضا شوریابی 19 ساله ار نیشابور.

    پاسخحذف
  17. ناشناس۲۴.۶.۸۹

    واقعا ممنون از شما با این مطالب زیبا و آموزنده من با اجازتون گاهی از این مطالب را برای دوستان میفرستم یا در فیس بوک میذارم

    پاسخحذف
  18. سپاس از مهر و دوستی شما و همه هم میهنانی که همراهمان هستند .

    پاسخحذف
  19. shahrokhshafie@gmail.com۶.۸.۸۹

    دورود فراوان به شما
    عزیزان مرجعی راستین را به من معرفی کنید تا بتوانم در باره تاریخ هخامنشی بخوانم
    shahrokhshafie@gmail.com
    با سپاس

    پاسخحذف
  20. خانم آتشي...
    من هم به شما به چشم سرباز وطن مينگرم، هميشه پاينده باشيد.
    خوشحال ميشم بهم سر بزنيد
    دست حق يار و ياورتان

    پاسخحذف
  21. ناشناس۱۳.۹.۸۹

    درود. من کورش هستمم و ایرانیها را دوست دارم مخصوصا
    انهایی که افکار عربی ندارند

    پاسخحذف
  22. ناشناس۳.۱۱.۸۹

    اگه منظوراین ناشناس ازافکارعربی افکارمذهبیه براش متاسفم مسلماهرقوم وملتی تعصباتی به فرهنگ وتاریخ خودش داره ولی نبایداین تعصبات به جایی برسه که انسان حق رونپذیره ومانع ازرشدوتکاملش بشه یاعلی

    پاسخحذف
  23. ناشناس۱۷.۱۱.۸۹

    عالي بود فقط اين غلط املايي رو تصحيح بفرماييد متوسل به جاي متوصل
    ممنون از نگاه اصيل ايراني شما

    پاسخحذف
  24. ناشناس۲۱.۱۱.۸۹

    اصلا نیازی به این کارها نبود که ابومسلم کرد انکه قرار است اتفاق بیفتد

    پاسخحذف
  25. ناشناس۲۴.۱.۹۱

    اسم پسرم را سورنا انتخاب کردم و افتخار میکنم.

    پاسخحذف