جشن در ایران باستان

http://www.shakibagallery.com/gallery2/big/gallery-b-(22).jpg

در آخرین روز اقامت پادشاه هند در ایران ، سیناتروک امپراتور ایران جشنی باشکوه برگزار نمود . در میانه جشن پادشاه هند گفت کشور من در برابر شادی و بزم مردم شما غمکده است . سیناتروک گفت کشوری که ماتمش زیاد باشد مانند گورستان هر روز خرابتر خواهد شد . پادشاه هند گفت سعی می کنم شادی را به بین مردم کشورم بکشانم . ارد بزرگ اندیشمند و متفکر ایرانزمین می گوید : (اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست) . گفته می شود بیشتر روزهای هر سال، در دودمانهای باستانی ایرانزمین جشن و سرور همگانی برپا بوده است .


یاسمین آتشی

۱۴ نظر:

  1. برای همین در دوران باستان آن همه مقتدر بودیم

    پاسخحذف
  2. ناشناس۱.۶.۸۹

    من هم ایران را خیلی دوست دارم
    خیلی برای گذشته اش گریه کرده ام
    دوست دارم این داستانها برایم ای میل شود
    چطور مینوانم؟

    پاسخحذف
  3. ناشناس۶.۶.۸۹

    علي
    درود بر شما و صد آفرين بر شما که براي سربلندي ايران شکست تاپذير تلاش مي کنيد.
    خداي بزرگ پشتيبان شما ست

    پاسخحذف
  4. سلام ممنون از زحمات قشنگتون و مطالب جالبتون با اجازتون من این مطلبو گذاشتم توی وبلاگم البته با اسم خانم یاسمین آتشی عزیز.

    پاسخحذف
  5. ناشناس۲۰.۶.۸۹

    سلام عرض می کنم و فقط افسوس اون روز های خوب رو می خورم و ارزو می کنم که ای کاش من هم در ان زمان به دنیا می امدم نه در این روزگار که فقط کارمون ریا و فیلم بازی کردن جلوی همه از رییس اداره تا ابدارچی گرفته . در حال حاضر مردم ایران عزیز شادی و خوشحالی و حتی خندیدنم از یادشون رفته چه برسه به پایکوبی و رقص خیلی . ممنون از نوشته هاتون واقعا برای من خیلی مفیده

    پاسخحذف
  6. ناشناس۱۱.۷.۸۹

    در گوشه های دل همه شادی قنوده است
    با خنده گر توبیائی در دلها گشوده است

    ملتی که با خنده آشناست در به روی غم باز نمی کند .

    با امید خنده همیشگی بر لب ایرانیان و همه مردم جهان -قاسمی

    پاسخحذف
  7. - هشت اصل در فلسفه اُرُدیسم - Orodism


    1- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .

    2- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .

    3- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .

    4- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .

    5- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .

    6- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .

    7- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .

    8- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست .

    ارد بزرگ ، اندیشمند و متفکر ایرانی ست . بیش از هزار جمله قصار و حکیمانه از او در کتاب سرخ گردآوری شده است . در هشت اصل اردیسم ، شیره و عصاره آن جملات در نظر گرفته شده است . شهدی که می تواند کام هر انسان آزاده ای را شیرین نماید .

    پاسخحذف
  8. ناشناس۱۴.۸.۸۹

    و حالا چطور؟بیایید با یاد گذشته اینده ای تاریخی بسازیم

    پاسخحذف
  9. ناشناس۲۹.۸.۸۹

    بیایید همه توان فکری و کلامی خود را جهت آگاهی دادن به هم وطنانمان بکار بریم. تا شاید روزی برسد که این فرهنگ تازی در ایران عزیزمان از رونق بیفتد و آیین و فرهنگ پاک پارسیمان رایج گردد. به امید آن روز

    پاسخحذف
  10. شیرین۷.۹.۸۹

    من پایان نامه ی کارشناسی ارشدم مکانی برای پژوهش و اجرای جشنهای ایرانیه . از وقتی این موضوع رو انتخاب کردم فقط دارم از پیشینه ای لذت می برم که هرگز ندیدیمش و در حسرتش هستیم

    پاسخحذف
  11. ناشناس۱۴.۹.۸۹

    لطفا ايميل خود را براي ارتباط بيشتر به ميل من mpb_90@yahoo.com بزنيد.

    پاسخحذف
  12. ناشناس۴.۱۰.۸۹

    یعنی کشور ما رو به تباهی خواهد بود با توصیف

    پاسخحذف
  13. محمد۸.۱۰.۸۹

    عالي فقط نميشود اين کتب ارزشمند رادانلود کنيم چرا؟

    پاسخحذف
  14. ناشناس۱۳.۱۱.۸۹

    و حالاکشور هند شادتر از ایران گشته وایران در ماتم مدیدی فرو رفته

    پاسخحذف