بی نظیر بوتو و عشق به ایران



http://img.timeinc.net/time/photoessays/2007/bhutto_arrest/bhutto_arrest_05.jpg

دوست صاحب نفوذی می گفت : یک سال پیش از ترور "بی نظیر بوتو" نخست وزیر فقید کشور پاکستان ملاقاتی با او داشتم او می گفت وقتی صحبت از همگرایی کشورهای منطقه شد ، خانم بوتو به صراحت از اتحاد غرب و برخی کشورهای عربی برای جدایی بین ملتهای منطقه یاد کرد و گفت ما با کشورهای منطقه و بخصوص ایران ، اساطیر ، فرهنگ و تاریخی مشترک داریم من هم همانند بزرگانی نظیر "اقبال لاهوری" و "ارد بزرگ" تمایل دارم کشورهای ما بر اساس فرهنگ و ریشه های مشترک هر روز بیشتر از پیش به هم نزدیک شوند .
* نکته مهم : چرا و به چه علت هر گاه یکی از سران کشورهای حاشیه ایران دست دوستی و اتحاد همه جانبه به سوی ایران دراز می کنند به ناگاه ترور می شود !؟ ترور "بی نظیر بوتو" و یا "احمدشاه مسعود" و مرگ مشکوک "صفرمراد نیازف" از شاخص ترین این حوادث است .

۸ نظر:

  1. عبدالرضا امراللهی۲۰.۱۰.۸۹

    مطب خواندنی بود نکته ایی به ذهنم رسید خانم بی نظیر بوتو مادرشان ایرانی و از شهر اصفهان هستند . منتظر نوشته های تازه و خواندنی تان استاد آتشی هستیم .

    پاسخحذف
  2. onha khob midonand iran nabayad be tamadone gozashte khod bargarde choon mishe\hezaran hitler

    meisam
    az
    yazd

    پاسخحذف
  3. مازيار۲۰.۱۰.۸۹

    سلام فرحناز گرامي
    خوشحالم كه بعد از مدتي طولاني در اين وبلاگ پست جديد ديدم
    ممنونم از اين مطلب مفيد و هوشيارانه
    همچنان سربلند بمانيد

    پاسخحذف
  4. ناشناس۲۰.۱۰.۸۹

    عربستان ، کویت و امارات صادر کننده تروریزم به منطقه هستند اربابان آنها هم که مشخصه آمریکا و انگلیس !
    آنها می خواهند ایران هیچ دوستی در منطقه نداشته باشد . بعید نیست فردا خبر مرگ سلطان قابوس پادشاه عمان را بشنویم !

    پاسخحذف
  5. علی مددی۲۱.۱۰.۸۹

    مقامات پاکستان زیر نفوذ شدید وهابیون حاکم بر عربستان هستند

    پاسخحذف
  6. ترنم بهاری۲۱.۱۰.۸۹

    وقتی یاد ترور خانم بوتو می افتم قلبم به درد میاد

    پاسخحذف
  7. بادرود
    امروز به طور اتفاقی از تارنگار پربارتان دیدن کردم.
    از معدود وبلاگهایی است که برایم بسیار زیبا و دلنشین بود.
    از داستانها و دیدگاه‌هایتان بهره فراوان بردم.
    برایتان از ژرفای دل آرزوی بهروزی و تندرستی دارم.

    من با اینکه خودم پزشک هستم ولی به مباحث تاریخی بسیار علاقه‌مندم. نیمی از وقت کلاسهای درسم در دانشگاه بجای مباحث پزشگی، صرف بیان مطالب تاریخی می‌شود.

    وبلاگتان با افتخار در آریوبرزن پیوند داده شد.

    بدرود

    پاسخحذف
  8. ناشناس۱.۱۱.۸۹

    درود بر افریننده زیبایی ها من ارش ام سایت اموزندهای دارید این امید در من به مانند شمعی که هرگز خاموش نمی شود حتی در زیر باران خروشان است (ایران را سر فراز خواهیم کرد نهال استقلال و باور ایرانی را ابیاری می کتیم حتی اگر جز خون خود ابی نباشد همانند نیاکانمان)...درود بر ایرانی اباد و ایرانی...

    پاسخحذف